۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی ازسوی اوقاف زنجان انجام شد

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی ازسوی اوقاف زنجان انجام شد

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد ریالی از سوی اوقاف در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مختار کرمی صبح دوشنبه در همایش یاوران وقف در محل حسینیه اعظم زنجان گفت: وقف سنت حسنه بود و باید به خوبی فرهنگ ساز شود.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه از موقوفه‌ها بهره مند هستند، چون آثار و برکات موقوفات همیشه در جامعه جاری است، ابراز داشت: استان زنجان، هزار و ۶۹۶ مورد مسجد و مکان مذهبی و هزار و ۱۱۱ مورد موقوفات کشاورزی و املاک دیگر دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بابیان اینکه بیش از ۳۳ هزار رقبه در این استان وجود دارد، گفت: ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام و روز ۱۶ ربیع‌الاول هر سال به عنوان آغاز هفته وقف در تقویم رسمی کشور تعیین شده است.

کرمی تاکید کرد: امسال هفته وقف از ۳۰ شهریور تا پنجم مهر ماه خواهد بود و امسال هم مجموعه اوقاف استان و ادارات اجرایی شهرستان برنامه‌های متعددی با همین موضوع برنامه‌ریزی و اجرا خواهند کرد که شامل ۲۰ برنامه است.

وی افزود: آشنا نبودن مردم و مسئولان به قوانین و مقررات مربوط به وقف یکی از چالش‌های ما در جامعه است و با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های متعدد می‌توان بخشی از کمبودها را در این زمینه جبران کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: استفاده نکردن از ظرفیت بزرگ اوقاف در بخش‌های مختلف از چالش‌های عمده در استان است.

کرمی افزود: اوقاف ظرفیت سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه‌های مختلف کشاورزی و اشتغالزایی دارد ولی متأسفانه این موضوع از سوی مسئولان استان چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر 6233588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha